AHŞAP BOYAMA DENEMEM -2-




Daha önce bahsetmiştim, ahşap boyama denediğimden ve çok keyif aldığımdan. Hatırlamak isteyenler buraya bakabilirler.  Bu tepsi de ikinci denemem oldu. Zemini beyaza boyadıktan sonra beğendiğim bu çiçek resmini yapıştırdım, üzerine de vernik sürdüm. Ama üzdü beni biraz. Çünkü kırmızı boya beyaza bulaştı durdu. Kağıdı zemine yapıştırdıktan sonra üzerine de biraz tutkal sürmek istedim, sorun burdan kaynaklandı gibi geldi bana, çünkü tutkalı sürerken kağıt adeta eridi, fırça nereye çiçeğin rengi oraya:(
İyice kuruduktan sonra vernikleyeyim dedim, yine aynı olmasın diye ama, ne fayda?  verniklerken de fırça kıpkırmızı oldu. sürekli beyaza bulaştırmamaya çalışıp, kazara bulaşan yerleri de silerek bitirdim verniklemeyi de. Sonuç beni çok memnun etmedi, çünkü hem boyanın dağılmasından korktuğum için yeterince vernik süremedim, hem de resim orijinal rengini kaybetti, puslu bişey oldu çıktı. şimdi; bu işi bilen arkadaşlar eminim neden böyle olduğunu anlıyorlardır, malzeme ve teknik konusunda eksiklerim ve hatalarımın olması muhtemel. Bu konuda beni de bilgilendirirseniz çok sevinirim. Boyamayı seviyorum, yapmak ve öğrenmek istediğim daha  çok şey var, ama bu sorun yüzünden de soğumak istemiyorum bu güzel uğraştan.





Yorumlar

  1. Canım olur bazen yapıştırdığın bilgisayar çıktısımıydı muhakkak fotokopi olmalı ben 100 gramlık avrupa kağıda bastırıyorum peşete ise değil gibi ama bilgin olsun kaliteli peçete olmalı ucuzlar boya salıyor,sen yinede yılma sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. Meral sanatevi; verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim. Evet kağıdım bilgisayar çıktısıydı, bundan sonra fotokopi kullanacağım tavsiyenize uyarak. Sizin yaptığınız işleri hayranlıkla izliyorum, ben de bir gün güzel işler yapabilmeyi umuyorum. Tekrar teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  3. Sevgili SELİNKA, OKUYAN ve MERALHOBİART,
    güzel yorumlarınız için hepinize çok çok teşekkür ederim, ama ben nedendir nasıl oldu bilmem, yorumlarınızı sabah sabah uykulu gözlerimle okuyup, hepsinin yanındaki kutucukları işaretledikten sonra, yayınla yerine sil butonuna mı bastım ne olduysa, hoopp yorumlar uçtu gittii.

    Neyse ki Allahtan hepsi mailimi gelmiş te ordan tekrar dikkatlice okudum. ve mailden kopyalayarak yayınlıyorum :))
    ----------------------------------------------
    OKUYAN demiş ki: "Ellerine, emeğine sağlık canım.
    Ben de hevesleniyorum, bakalım ilk fırsatta denemeyeceğim:)"
    Okuyan, mutlaka denemelisin, çok zevkli bir uğraş, kumaş boyarken de aynı keyfi alırdım, renklerle istediğin gibi oynamak güzel bir duygu veriyor insana.
    ------------------------------------------------
    *SELİNKA demiş ki: "ellerine saglık güzel görünüyor bırakmak yok:))))
    sevgilerimle canım:)))) "

    Selinka, çok teşekkürler, bırakmak yok tabi, yardımlar bilgilendirmeler geliyor sağolsunlar bu işin ustalarından, onların desteği ve sizlerin beğenilerinizle inşallah devam edip güzel şeyler yapmaya çalışıcam, Sevgiler ben den de :)

    ------------------------------------------------

    MERALHOBİART demiş ki: "Merhabalar Ayser hanım.
    Meral ablaya bende katılıyorum dekopaj kağıdınızın kalitesi çok önemli birde tepsi gibi suyla temas etmesi olası olan objeler de daha koruyucu olması sebebiyle sprey vernik tercih ederseniz sonuçtan daha çok memnun kalırsınız.
    Görüşmek üzere hoşça kalın."

    Meral hobiart, Bilgilendiren yorumunuz için tekrar teşekkürler, dekupaj kağıdına dikkat edicem bundan sonra, ama tam anlayamadım, fotokopide bildiğimiz fotokopi kağıdı mı kullanılacak, yoksa daha kalınları var onlardan mı? Vernik konusunda da, aklıma gelmedi desem yalan olur, sprey vernikle ilgili okuduğum yorumlar da beni biraz korkutmuştu, yani objenin rengini değiştirebiliyormuş, markası önemliymiş gibi... açıkçası yakınlarda malzeme temin edebileceğim biryer olmadığından kaldı. inşallah bir dahaki seferlere artık :))

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık, hiç belli değil seni üzen yerler. Ben de bir kere aynı sorunu yaşamıştım bulandıkça bulanarak sonunda da kazımak zorunda kaldıydım. Sprey vernik en iyisi bence onda bile çok sıkarsan bulanma oluyor Meralciğimin dediği gibi kağıt kaliteli değilse ince bir kat sıkıp sonra tekrar vernikleyebilirsin bir dahakine.

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel olmuşlar canım,ellerine,emeğine sağlık..
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  6. fiamma; senin başına gelen benden daha kötüymüş, ama başlarda işi öğrenene kadar biraz fedakarlık etmek gerekiyor malzeme ve emekten galiba, kursa gitmek gibi bir şansım olmayınca deneye yanıla öğrenmenin bedeli :)) çok teşekkür ederim güzel yorumun için ;)

    YanıtlaSil
  7. Zel; Teşekkürler, beğendiğinizi ifade eden yorumlarınız yenileri ve daha iyileri için teşvik ediyor beni, çok sağolun.

    YanıtlaSil
  8. Fotoğrafa bakınca bir sıkıntı görünmüyor hatta harika görünüyor.

    Renk dağılmasındaki nedenleri ve gerekli açıklamaları yapmışlar zaten o yüzden aynı şeyleri yazmama gerek yok :)

    Ellerine sağlık. :)

    YanıtlaSil
  9. Hobivakti; evet sıkıntı görünmüyor, çünkü bir yandan verniklerken, bir yandan da sildim bulaşan yerleri:) verniği az olduğu için pek kullanılamayacak maalesef, süs olacak sadece. yaptığı güzel işlere bakıp bakıp iç geçirdiğim birinden bu yorumu olmak beni çok mutlu etti, çok teşekkürler ;)

    YanıtlaSil
  10. ama çok güzel görünüyor..
    hocana falan sorabilirsin o sorun neden olmuş eminim çözümü vardır

    YanıtlaSil
  11. syhn; teşekkürler. Ben kendi kendime bloglardan görerek ve deneyip yanılarak yapmaya çalışıyorum bu işi, hocam yok maalesef. haftanın altı günü uzun saatler çalıştığım için kursa gidemiyorum yazıkki. Ama sağolsun blog arkadaşlarımız yardımcı oluyorlar. Bir daha vakit bulup denediğimde onların tavsiyeleriyle daha iyisini yapıcam inşallah :)

    YanıtlaSil
  12. Bu işi çok bilmiyorum sadece okuduklarım ve gördüklerim. Ama yaptıgınız tepsiye baktıgımda çok güzel görüyorum. Çok begendim ellerinize saglık :)

    YanıtlaSil
  13. Teşekkürler Aslı, ben de okuduklarım ve gördüklerimle yapmaya çalışıyorum, bu işi bilen arkadaşların tavsiyeleriyle inşallah daha iyilerini yapabilirim.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder