Diyet yemeği yaptım, kendimi kutluyorum :))



Diyete başladık malum, öyle her yemeği yiyemiyoruz. Nerdeyse sıfır yağ olacak. Yemek yapmayı oldum olası ağır işler sınıfına koyarım ben. Annem yok bu hafta, o yokken kolay tarafından, makarna, çorba, kızartma, hazır bişeyler ayarlardım. Ama şimdi o bol yağlı kalorili yemekler diyet takvimini tamamen bozmak anlamına gelecek. Ben de ne yaptım? yine kızartma yaptım, ama yağsız, diyet kızartma :)) Korka korka yapmaya başladığım, hatta pişerken bile bu yemeğin sonu midemiz yerine çöp kutusu olacak diye düşündüğüm diyet kızartma, beni son derece şaşırtan, güzel bir yemek oldu. Hatta yanında bir de makarna bile vardı, o da diyet :)) Evlere şenlik bi yemek yedik, kimseye bişey olmadı, karnımız doydu, bunları tekrar pişirip yiyelim bile dedik :))  Eserlerimin resimlerini çekmeyi çok istermiydim, hayır istemezdim, bildiğiniz kızartma ve domates soslu makarnaydı işte, öyle özel bişey yapmadım, zaten mutfak ve yemek pişirme özürlüyüm bu kadarını yapabildiğime şükrediyorum, ama merak edenler varsa, anlatayım nasıl yaptığımı.

Diyet kızartma:
3-4 adet Orta boy patlıcan
10-15 adet sivri-yeşil biber
1 çorba kaşığı zeytin yağı
3 adet orta boy domates
1 diş sarımsak
ve en önemlisi, fırın, tepsi ve pişirme kağıdı ya da folyo
yağı sürmek için de fırça
patlıcanları alacalı soyup, dilimleyip kızartmalık hazırlıyorsunuz,
biberleri de istediğiniz gibi hazırlayıp hepsini fırçayla yağlıyorsunuz
fırın tepsisine kağıt ya da folyo yayıp üzerine diziyorsunuz. Tepsi yerine direk ızgaranın üzerine folyoyla da yapabilirsiniz bu işlemi. fırını bu arada ısıtmayı unutmayın.
fırında bir yüzünün kızarması 15dk buluyor, çok kalın değilse patlıcanlar çevirmeye gerek kalmadan hepsi 20-25 dakikada pişer, kalınsa çevirmek gerekebilir.

onlar pişerken domatesleri ve sarımsağı rendeleyip, pişirerek sosu hazırlıyorsunuz.

fırından çıkardığımız patlıcan ve biberleri servis tabağına alıp, sosu da üzerine dökünce, kızartmamız hazır.
Afiyet olsun ;)

Aynı yöntemle patates ve başka sebzeleri de kızartabilir, kızartma keyfinden mahrum kalmayabilirsiniz sizde. Annem bu yöntemle patates kızatması yapıyor, ben de onun sırrını kaptım :))



Yorumlar

  1. hiç sevmem fırında pişen sebzeyi ıyyk.ne kadar güzel dersen de.öff napcam ben şimdi.böyle mi ye dedi ruhan hanımcımız:(((yandımm ki ne yandım üff püfff...

    YanıtlaSil
  2. SiTarem, yok canım, Ruhan hanımcımız tarif vermiyo, işin kolay kısmını yapıyo o, genel yemek çeşidini ve ölçüsünü söylüyo okadar, gerisi sana kalmış, et, sebze vb diye sınıflandırıyor sadece, pişme şekline de karışmıyo, kullanacağın yağ miktarı önemli diyo sadece, eh okadar yağla o yemeği nasıl yapacaksan arrtık, maharetli eller iş başına, o da nerde bende, kolay olsun, zaman almasın, şipşak pişiversin :)) Bendeki malzemeden bu çıkıyo şekerim :)

    YanıtlaSil
  3. sebzeler yağda kızarmasın da nerede kızarırsa kızarsın, severek yerim.
    Diyet yemeği olarak düşünmeyin, o zaman daha çok seversiniz.
    Sebze manyağı olaraktan ben de kızartmaları ve çok pişmiş sebzelerden nefret ediyorum.
    kolay gelsin:)

    YanıtlaSil
  4. Sıradan bir balık, sebze yemeklerini ben de çok severim, hele bi de ben yapmamışsam :) ben asıl yemek yapmayı çok büyütüyorum gözümde sorun o, yoksa yemeği yemekle hiç bi derdim yok yani :))

    YanıtlaSil
  5. afiyet olsun Ayser'im..şifa olsun, bal börek niyetine ye tatlım...gazan mübarek olsun...

    YanıtlaSil
  6. neselihaller, valla hiç te bal-börek yerine geçmiyo şekerim:( aahh ah... aminnn ;)

    YanıtlaSil
  7. Sanırım doğumdan sonra bu tariflere ihtiyacım olacak :)Sonucu düşünerek yenince keyif alabiliriz belki???

    YanıtlaSil
  8. sevtap, umarım fazla ihtiyacın olmaz, ama yine de yemekler sadece az yağlı pişiyor, bu da tatlarından pek fazla birşey götürmüyor, ve inan insan şaşırıyor bile bu kadar az yağlla da lezzetli yemekler olabiliyormuş diye :)

    YanıtlaSil
  9. NESLİİCE, teşekkürler, hoşgeldin :)
    Blogundaki güzel yemek resimleri, diyet bozduracak cinsten :))
    Ama özellikle BEBEKLERE MAMALAR kısmını sevdim ben, Çok iyi bir fikir, birçok anneye faydası olacaktır eminim...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder