Nerelerdeyim? Dağılıyorum!


Nerelerdeyim mi? Tabiiki hep aynı yerde, işyerimdeki koltuğumda. Yapıştım bu koltuğa sanki, bi kurtulucam tam kurtulucam. Ama nezaman derseniz ben de bilmiyorum, çok az kaldı gibi bir his var içimde. Dün eski bir arkadaşım gördü yaptıklarımı, ne güzel şeyler yapıyorsun, meslek bu mu artık yoksa dedi, ona da aynısını söyledim. Sıkılıyorum burada. Çook keyif alarak çalıştığım keçeler kumaşlar bütün gün evde beni beklerken ben burada çoookk sıkılıyorum. Zincirlerimi koparıp, çantamı alıp gidiveresim geliyor. Ama zincirler de epey aşınmasına rağmen hala sağlam.
Akşam eve gidince bildiğiniz akşam telaşından sonra, ufak bir kahve-dinlence molasının ardından başlıyoruz canlarımla hasret gidermeye, ama ne hasret giderme, kelimenin tam anlamıyla dağılıyoruz, darma dağın oluyoruz, kendimizden geçiyoruz. Gerçek bu inanın, odanın resmini çekip size göstereyim birara :))
Sonra o dağınıklığın içinden çıkan güzel bişeyler oluyo, bir çiçek, bir minik hayvancık, bir bebek, bir patik, neyse artık, onu görüyor sadece gözüm, işimin bitmiş halini görünce, işte o zaman değmeyin keyfime. Değer diyorum, tüm bu dağınıklığa, harcanan zamana, verilen emeğe, uykusuz kalmaya değer. Çünkü bunu ben yaptım, işte şu birbiri ile hiç ilgisi olmayan tek başına hiç bir işe yaramayacak olan değersiz şeylerden bunu ben yaptım. Ve benden başka birileri de bunu görünce, kullanınca mutlu olacak, sevinecek, gülümseyecek...
İşte bu düşüncelerin verdiği mutlulukla geliyorum her sabah buraya, akşamı iple çekiyorum yine dağılayım diye, dağılıp dağılıp toplanayım diye....

Yorumlar

  1. NE GÜZEL EL EMEKLERİ BEN EVE GİDİP OT GİBİ YAŞIYORUM BU ARA KİTAP BİLE OKUMAZ OLDUM.HAYRANIM SİZLERE NEGÜZEL ŞEYLER BUNLAR

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de tembellik ettiğim oluyor, bazen bir rehavet çöküyor insanın üstüne, gelip geçiyor ama, kendini şartlandırınca, hele bir de yetişecek işler olunca sıraya giriveriyor işler, keyif aldıkça da bağımlılık yapıyor galiba:)

      Sil
  2. benzer duygular paylaşıyoruz.ne güzel ciciler çıkarmışsınız ortaya.ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Alanay, sevdiği işleri yapmak herkes için keyifli olmalı değil mi :) Günün yorgunluğunu böyle atıyoruz biz de işte, hayatı çekilebilir hale getiren birşeyler olmalı mutlaka...:)

      Sil
  3. Sevgili Ay-ser,
    Aslında özlemek ile kavuşmak arasındaki doğrudan ilişkiyi masum ve keyifli biçimde tanımlamış bu yazı :)

    Bir insan için en huzur veren şeylerden biri ya çok sevdiği bir uğraşı iş edinmesi ya da işin dışında sevdiği bir konuda hobi sahibi olması bana göre.

    Ancak hobilerin işe dönüşmesinin emeklilik sonrasında olması gerektiğini de savunanlardanım. Bunun tek istisnası hobinin gerçekten evi geçindirecek geliri getiren bir dal olmasıdır.

    Bence iş ile keçeleriniz arasında kurduğunuz bu özlemle karışık dengeyi bozmadan devam edin. Sanırım böylesi sizi daha fazla mutlu eder. Umarım sizi kırmam bu yazdıklarımla da..

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Nurdan Hanımcığım, kırılır mıyım hiç, aksine mutlu oldum, değer verip, kıymetli tavsiyelerde bulunduğunuz için.
      Ayrıca mutlu olduğum bir konu da hobinin işe dönüşmesi için gereken şartlar konusunda aynı fikirde olmamız. Kıramadığım zincirler işte o noktada beni dizginliyor zaten, bunun için biraz daha zaman lazım, bu arada beni mutlu eden güzel şeylere devam...
      Değerli yorumlarınızı tavsiyelerinizi her zaman beklerim, seve seve kabulümdür. Acı bile olsa dost acı söyler değil mi :)

      Sil
  4. Merhaba Ayser Hanım,
    Bende bu konuda Nurdan Hanım'ın fikrine katılıyorum,yani bence de hobilerin işe dönümesi emeklilik sonrasında olmalı,zira işinizden ayrılıp sürekli evde oturduğunuzda inanın ilk başlarda belki size hoş gelecek ve bütün gün keçelerimle uğraşacağım gibi gözükecek ama bir süre sonra yerini bir kanıksama ve can sıkıntısı alacak :(
    Sevgi ve saygılarımla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah evet bir de o kanıksama ve sıkıntı sorunu var değil mi? Tabii yıllarca dışarda çalışıp, eve hasret kalmış ben bunun hayaliyle yanıp tutuşurken bu ihtimali de düşünmüyorum dersem yalan olur:) sanırım zincirin birkaç halkası da bu ihtimalden oluşuyor :)
      Değerli yorumunuz ve ziyaretiniz için teşekkür ederim...:)

      Sil
  5. Ne güzel şeyler yapıyorsun canım benim.
    İnşallah gönlündekileri nasip etsin Rabbim.
    Sevgilerimle ^-^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aminn canım, hepimiz için inşallah, hayırlı olan bizi mutlu edecek şeyleri yaşamayı nasip etsin rabbim :) Sevgiler benden de...

      Sil
  6. Seni tebrik ediyorum Aysercim,kendini keçe işine severek adaman çok güzel birşey.Çoğu insan işini sevmiyor,eve geliyor yorgun argın kanepenin karşısında tv izliyor,sen ise keçelerinle uğraşıyorsun,Allah sana karşılığını versin ve daimi işin bu olsun inşallah:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım ben de çok yorgun olduğumda bazen yapıyorum o dediğini :) Ama işim masa başında olduğundan bedensel bir yorgunluğum olmuyor tabi, sadece zihnimi boşaltacak birşeylerle uğraşma ihtiyacı hissediyorum, bunun için de insanın sevdiği şeylerle uğraşması en güzeli, kimi için okumaktır bu, kimi için örgü, kimi için de tv izlemek belki... Örnekler çoğaltılabilir tabi, benim dinlencem de bu rengarek şeylerle uğraşmak işte...
      Güzel dileklerin duaların için çok teşekkür ederim canım, Amin, Rabbim hepimiz için hayırlı olanları nasip etsin inşallah... Sevgiler...

      Sil

Yorum Gönder