HUZURSUZ BAĞIRSAK SENDROMU


Huzursuz bağırsak sendromunun sorumlusu: Ofis!


 
Huzursuz barsak sendromunun sorumlusu: Ofis!"Karın bölgenizde sürekli şişkinlik hissi varsa, (evet var ?),  çok sıkı diyetler uygulamanıza rağmen göbeğiniz hala yerinde duruyorsa, (inatçı göbek n'olcak ), hazımsızlık çekiyorsanız ve kabızlığınız söz konusu ise (aahhh ahh!! ) tüm bunların nedeni Huzursuz Bağırsak Sendromu (İBS)olabilir."
Annem demişti de inanmamıştım :)
Gün içinde tv'de ne kadar sağlık programı varsa izleyen annem, 'kızım senin bu şişkinliğin, göbeğin,  iş stresinden oluyo' demişti de gülüp geçmiştim.  Meğer doğru teşhis koymuş galiba:) Huzursuz bacak sendromundan muzdarip olan ben, şimdi de öğrendim ki huzursuzluk sendromuna giren sadece bacaklarım değilmiş. Meğer bağırsaklar da bazı kaprislerde bulunabiliyormuş böyle stresli zamanlarda. Ve benimkiler sınır tanımıyor bazen huzursuzlukta. 

Stres, işimde birlikte yaşamayı kabullendiğim bir durum. Bu işi yaptığım sürece stresten  uzak kalmam mümkün görünmüyor. Sebebinin stres olduğunu bilmeden mide-bağırsak problemlerimle ilgili gittiğim doktorlardan kalıcı bir çözüm bulamayınca alternatif yöntemler denedim tabii ben de.  En çok faydasını gördüğüm iki yöntemi paylaşmak istiyorum. 

Birincisi tamamen doğal, evde birkaç dakikada hazırlanabilen çok basit bir karışım. Bende çok işe yaradı, sadece tuvalet alışkanlığını düzene koymakla kalmayıp, tokluk hissi vererek gün boyu daha az yememi de sağladı. Bir de hiç tahmin etmezdim ama yıllardır migren hastası olan, ayda en az 2-3 migren atağı  geçiren ben, bu karışımı kullanmaya başladıktan sonra migren ağrısını unuttum diyebilirim. Ama tabiiki bu  yazdıklarım herkes için geçerli olacak diye bir şey kesinlikle yok. Ben sadece kendi deneyimimi anlatıyorum burada, Ve bu bahsettiğim yöntemleri denemek isteyenler olursa, hassasiyetlerine ve sağlık durumlarına göre karar vermeliler. 
İlk kullandığım yöntem: Sabahları aç karna içilen bir bardak karışımdı. İçeriği şöyle:
yaklaşık yarım su bardağı taze sıkılmış limon suyu,
1 tatlı kaşığı toz zencefil,
1 tatlı kaşığı çörekotu yağı,
1 tatlı kaşığı bal (tatlandırmak için gerek duyulursa)
bardağın üzeri suyla tamamlanıyor.
İyice karıştırılıp içildikten sonra, en az yarım saat birşey yememek gerekiyor. 
Bu karışımı hazırlamak, zamanla şikayetlerim bitince zor gelmeye başladı ve bıraktım. 2-3 ay kadar şikayetim olmadı ama tabiiki mide ve bağırsaklarımın huzursuzlanmasına sebep olan faktörler varlığını devam ettirdiği için yine sıkıntı olmaya başladı. Bu arada  African Mango kullananlardan bağırsak faaliyetlerinin düzene girdiğini öğrenmiştim ve ben de denemeye karar verdim. Yaklaşık bir aydır African mango kullanıyorum ve ilk günlerde etkisini görmeye başladım. Zencefilim ve çörekotu yağım bir kenarda bekliyorlar şu anda. Bu gıda takviyesini sabah akşam yemeklerden yarım saat önce bir tane alıyorum. Tamamen bitkilerden yapılmış bir karışım ve kullanımı çok basit, tam benlik :)
African Mango'nun kilo vermeye yardımcı olduğu da biliniyor. Ben de kullanmaya başlarken asıl amacım bağırsak faaliyetlerini düzenlemek olmasına rağmen yine de tartılmayı da ihmal etmedim tabi, Umut dünyası işte:)  İlk hafta 1 kilo verdiğimi gördüm tartıda, Sonraki hafta tartıya çıktığımda bir de ne göreyim? Pili bitmiş :)) o gün bugündür pil alıp tekrar tartılıcam hala:) Ama fark hissediyorum. Galiba bir taşla iki kuş vurdum :)
Herşeyin başı sağlık denir ya, eh huzur da lazım. Bacaklarınız, bağırsaklarınız, gönlünüz huzurlu, tüm bedeniniz sağlıklı olsun.

Not: Huzursuz bağırsak sendromu nedir, belirtileri nelerdir ve nasıl tedavi edilir merak ediyorsanız buradaki yazıyı okuyabilirsiniz.



Yorumlar

  1. ayserimmm ya tam içimi okumuşsunn bu karılımı mutlaka denemeliyim afrikanmangoyu netten mi aldın canım bende merak ediyorum kilo vermem şart kendi çabalrımla 6 7 kilo verdim tıkandım.
    o şikayetler bende de var o karışım kilo verdir mi,*
    ilaç tok tutyormu bunların hepsini istiyorum:))))))))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mavişim, canım biliyorum birçok bayanda böyle bir sorun var. ben de bunun için paylaştım belki faydası olur diye. Annem limonlu karışımla birlikte sağlıklı beslenerek 6-7 ayda 15 kilo verdi. Bunun yanında yaptığı şeyler de vardı ama özü sağlıklı beslenmek ve az yemekti diyebilirim. Ben sadece limonlu karışımı içerek yememe dikkat etmeden uyguladım bunu. Bir de ekmek olarak tam buğday ya da kepekli tükettim hep. Asıl sıkıntım çok seyrek tuvalete çıkma ve migrendi çünkü. Ama diyebilirim ki karışım sabahları tokluk hissi veriyor ve kahvaltı etme gereği duymuyorsun. öğleni de salata ve bir dilim kepekli ekmek gibi hafif birşeylerle geçirip arada aburcubur yenmezse kilo verilebilir, tabi başka bir sağlık problemi yoksa.

      Afrikan mango da tok tutuyor. ben sabahları kahvaltı yapıyorum ama az bi yemeyle şiştiğimi hissedip bırakıyorum. Diğer öğünler için de aynı şey geçerli. Aburcubur isteğim kalmadı, ve acıkmıyorum artık. Önceden yemek saati gelmeden midem kıyılırdı, yiyene kadar geçmez, baş ağrısı bile yapardı. Şimdi açlık hissim olmuyor. nadiren olsa da çok kısa sürüp geçiyor.

      Africam Mango'yu netten YAzıda verdiğim linkten aldım Mavicim. Benimle birlikte iki arkadaşım daha aldı, yani üç kutu aldık denemek için indirimli olarak. şimdi iki kutu olarak alıcam. Umarım aydınlatıcı olmuştur yazdıklarım canım. Yine de merak ettiğin birşey olursa burdayım. Sevgiler...

      Sil
  2. ah güzelim benim benim yazma ve anlatma kabiliyetim zayıf ama yazdıklarında aynı .mesela hemen açlık hissi oluyor sanki midemde hiçbirşey yok yiyince de acayip bir şişkinlik... gün içinde de çok hareketliyim
    baş agrılarım ummadık bir anda oluyor birde başıma kolestrol çıktı daha önce bende zayıflama ilacı kullandım ilk tablette yani kutuda 7 kilo verdim ikincide hiç veremedim.çok fazla agız kuruluğu ve baş dönmesi yaptı bıraktım.afrikanmango ile zayıflayanlar ve takviye olarak kullanlar var sanırım bende geçiş yapıcam benim tatlı arladaşım ay hep 38 beden olsak nolur ya..bugün bir hanım ben böyle giysilere bakarken ay hep büyük bedenler kalmış bunlar şişmanlar için diyip gitti oysaki aynı cümelnin ben hep tersini söylerdim böylesi zoruma gitti o yüzden zayıflıycam aayserim başka yolu yok!!

    YanıtlaSil
  3. canım inşallah sağlıklı bir şekilde istediğin kiloya ulaşırsın. En önemli şey hayatta sağlık, fazla kilo olunca da maalesef biryerlerde mutlaka sorun oluyo işte. Bir de moral açısından insanı yoruyor, Ben de giydiklerimin yakışmamasından bunaldım artık, ne güzeldi 38 beden olduğumuz zamanlar..:)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder