BECERİKSİZLİĞİMİN RESMİ


Benim gibi acemi örgücünün öreceği şal bu kadar olur işte. Resimlerde görüldüğü gibi, alttan üstten yandan heryerden kıvırıyo da kıvırıyo. Oysa ben ona üç hatta dört gecemi verdim. Hain çıktı kendisi, verdiğim emeklerin karşılığı bu mu olacaktı, Nankör!
Akşam işten gelip, alel acele yemeğimi yiyip, beni bekleyen diğer işlere şöyle bir gözucuyla bakıp seninle ilgilendim, bileğimin ağrıması ihtimaline karşı sen güzel ol diye çalıştım, ama sen ne yaptın? Hı ne yaptın söyle?
Tabi yüzün yok, ama gör bak herkese gösteriyorum nankörlüğünü.






Bir forumda görüp örmeye heves ettiğim şaldır kendileri. Bugün omuzlarıma alıp, şöyle kasıla kasıla "ben ördüm, bakın ne güzel oldu diye" salınmayı düşünüyordum. Ama maalesef ki hesabım tutmadı. Oooh ne güzel bitti, ilmeklerini de kaçırdım, yakası da istediğim gibi oldu, hem de yumuşacık, örümceğini de yaptımmı tamamdır, diye sevinirken, hele bi deneyeyim bakalım dedim ve sonuç hüsran:( Yakayı birleştirdiğimde kenarlarından gerdiriyor ve uçları kıvrılıyor. Bedende problem yok, ilmek kaçırdığım için geniş, ama kenarları hesaba katmamışım tabi:(( Vardır bi püf noktası belki ama, örgü konusunda cahil olan bendenizin hiç bir malumatı yok bu konuda.
Amaa yıldığım da söylenemez, söküp yeni baştan örmeyi, ve bukez düz yapmayı düşünüyorum.

Yine de aklım bu üçgen modelinde kalacak. Bilen varsa nasıl yapılacağını önerilere açığım.

Az önce bu resimleri gören bir arkadaşım ütülemeyi önerdi, İşyerimizdeki sanayi tipi buharlı ütü ile kenarlarına buhar verirsek açılır düzgün durur diyor. Onu bir deneyip olmazsa sökmeyi düşünüyorum.






Yarın ütü denemesini yapacağız, sonuç olumlu olursa paylaşırım, olmazsa, Elveda üçgen ilmek kaçırmalı şalım. :))

Yorumlar

  1. aysercim mrb bende cok uzmanı degilim ama ılık ütü ve azda ütü izerine ıslak bez ile yaparsan düzelir,birde ucuna başka birşey daha örki agırlık yapsın,aşagıya dogru oda kıvrılmasın cok güzel görünüyor düzelecek bence,sevgilerimle kolay gelsin:))

    YanıtlaSil
  2. Selinka, teşekkürler önerin için. Ben de ütüden umutluyum, umarım işe yarar. Ucuna da örümcek oya yapıcam sonra olursa. Dediğin gibi o da belki faydalı olur.

    YanıtlaSil
  3. canım sakın sökme çok güzel olmuş bu tarz örgüde illki kıvrılırçok normal.
    uç kısmına komple sık iğne geç (büzdürmeden)sonra yün ayarında ütüle süper olacaktır.
    hatta örümcek oya yapacağım diyorsun hiç sorun kalmaz merak etme.
    kıvrılma senin acemiliğinden değil örgünün özelliğinden.

    YanıtlaSil
  4. örgüçantam, Nasıl içim rahatladı yorumunla anlatamam. Bu akşam sık iğnesini yapıcam dediğin gibi, yarın da ütüsünü yapalım, inşallah güzel olacak, ümitlendirdiniz beni, çok teşekkürler, sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Sökme:( Sık iğne ile düzelir bence de:)

    YanıtlaSil
  6. Sökmedim Fiamma sökmedim :)
    ütüsü de yapıldı bugün, düzeldi çok şükür. Bu akşam misafir vardı başlayamadım, ama yarın nasipse örümceğine başlıycam artık :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder