TENEFÜS VAKTİ !!



İş yerimin birkaç sokak ötesindeki okulda okuyan çocukları hayal ediyorum! Bir İlköğretim okulunda okuyan çocuklar nasılsa öyledirler herhalde. Canlı, kıpır kıpır, enerjik, yerinde duramayan, afacan, yaramaz, hop orda hop burda, okul koridorlarında ve bahçesinde koşturup duran, durmadan konuşan, hatta şarkılar söyleyen, yorulmak nedir bilmeyen çocuklar......   Hayal ederken ve yazarken ben yoruluyorum inanın.

Ben onları görmüyorum, seslerini bazen duyuyorum, ama tenefüs zillerini, ya da şarkılarını demek daha doğru olur, mutlaka duyuyorum. İlköğretim okulu çocukları, Soner Sarıkabadayı'nın 'armadığım yer kalmadı seni sabahtan yatana kadar' nidalarıyla tenefüse çıkıyorlar, Acun Ilıcalının yarışmasında tesadüfen tanıdığım apaçi dansı mı ne öyle bi dansın müziği var ya, bilirsiniz, belki de bilmezsiniz, başka bir adı ya da tarif şekli de vardır da ben aşina olmadığımdan bilemiyorumdur, bangır bangır, haraketli bi müzük işte, onunla da derse giriyorlar.

Ben bu çocukların yerinde olmadığıma şükrediyorum. Derse konsantre olamazdım bu müziklerle kesin. -Bizim zamanımızda diye başlayan bir cümle kurucam yine ama valla öyle başlıyor, bu da benim baya bi yaşımın eskidiğini gösteriyor galiba bu zamana göre.- Bizim zamanımızda elde çalınan ziller vardı önce, sonra nöbetçi öğrenci ya da öğretmenin saati geldiğinde, düğmesine basıp çaldığı ziller geldi, sonra da saati otomatik programlanmış ziller. Ama hepsi de bildiğiniz zil sesi çıkarıyordu. Benim öğrenciliğimden sonra o kulak tırmalayan  (hoparlörden verildiği için benim kulağımı tırmalıyordu başkalarını bilemem) tiz müzikleri zil olarak kullanmaya başladılar, son yıllarda da şarkıları.

Çocuklara motivasyon olacağını mı düşünüyorlar bu şarkıların bilmem, Ben çocuk olsam motive olur muydum acaba derse?  Ama şu var ki sabahın çok erken saatlerinden itibaren belli aralıklarla, kısa kısa, hoparlörlerden yüksek sesle verilen bu sesleri gün boyunca duymak bazen rahatsız edebiliyor insanı. Evleri yakınlarda olanlar nasıl hissediyorlar, nelere motive oluyorlar acaba?

Konumuz çocukların durumuydu dimi? Valla annelerle öğretmenler biliyor en iyi durumu bence. Çocuklara faydası oluyorsa devam derim ben. Ama sabahtan akşama kadar etrafta apaçi dansı yapan, aramadığım yer kalmıyor seni sabahtan yatana kadaaarrr diye haykıran çocuklar mı dolaşıyor bi de bakmak lazım. Çoğu zaman medya, magazin kültürünü ön plana çıkarıyor diye eleştiriliyor, ilköğretim çağındaki çocuklara bu tarz müziklerle dersbaşı ve sonu yaptırıyorlarsa, bu da çocukları o kültüre doğru meyillendirmek olmuyor mu biraz? Müzikle yapılacaksa bu iş, bu tarz müzikle olmamalı en azından bence.

Yakın çevremde okula giden çocuk yok, olsa durumunu  gözlemler, fikrini alır, ailesinin de görüşünü sorardım mutlaka. Anlayacağınız öylesine düşünüp yazıyorum işte dışardan biri olarak. Konunun içinde olanların fikirleri apayrı olabilir. Ama benimle aynı düşünen varmı yok mu merak ta etmiyor değilim hani :)

Yorumlar

  1. Bu bir şarlatanlıktır. Milli değerlere de aykırıdır. Yazık.. Böyle eğitimciler utansın..

    YanıtlaSil
  2. Bu durumu bizim gibi değerlendirenler sanırım az sayıda profösör, veliler de memnun herhalde!

    YanıtlaSil
  3. Bizim evde ilahi dinlenir. Ama İslami popa izinvermem ben.

    YanıtlaSil
  4. Merhaba!:)
    Atölyemin yanında bir lise var.
    Her tenefüs zilinde ben zıvanadan çıkıyorum; zil sesi oyun havası türünde!
    İki hafta önce Müdür Beyin yanına çıktım bu zil olayını sordum.
    Adam bana uzaydan gelmişim de ilk kez duyduğum bir müzik gibi bana ders vermeye kalktı.
    "Yazık" diyebildim sadece.

    YanıtlaSil
  5. profösör: İslami pop? o da neymiş? İslam'la popu nasıl bir araya getirebilmişler? Tövbe Tövbe...

    YanıtlaSil
  6. Sıradan bir balık, hoşgeldin, zıvanadan çıkmakta haklısın bence, bizim okul birkaç sokak ötede olmasına rağmen ben rahatsız oluyorum sesten..
    Düşünmüyorlar mı acaba, bukadar yüksek sesle çevreye rahatsızlık vermiyormuyuz diye? Hasta olur, uyuyan olur, tam bir işe konsantre olmuşken o seslerle siniri bozulup abuk biişey yapan olur, olur da olur... eğitimci olacaklar bir de...

    YanıtlaSil
  7. Bizim evimizede yakın bir ilkokul var.Zil müziği bir ara üsküdara gider ikendi sonra 12 dev adam oldu.Şimdi değişik bir müzik çalıyor.Bende hoşlanmıyorum.İlla müzik çalmaları gerekiyorsa klasik müzik çalsınlar,en azından çocuklara bir faydası dokunur.

    YanıtlaSil
  8. Özinin Hobileri: illede müzik çalmaları gerektiğini hiç sanmıyorum, neden gereksin ki adı üstünde zil, zil olmalı değil mi? kısacık çalsın zıırr zıırr, ne kimse rahatsız olsun, ne de taze beyinlere zararı olsun...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder