küçük prens

      Evet efendim doğru , şu meşhuuur Küçük Prens'ten geliyor bu mevzumuz. Fransız yazar Antoine De Saint-Exupery’nin Küçük Prens'i. Aslında 70 yaşını çoktaan geçmiştir velet, çünkü 1946 yılında yazılmış roman, 64 sene olmuş. Kitapta yaşı geçiyormuydu hatırlamıyorum, ama 8-10 yaşlarında falan olmalı. Eh hal böyle olunca da 70'i geçmiştir prensimizin yaşı. 


      Kitap okumayı sevip te bu kitabı okumamış olan yoktur gibime geliyor. Yine de neydi kimdi bu Küçük Prens diyen, hatırlamak isteyen olursa özeti burada. Ben lise ve üniversitedeyken okudum, bu aralar yine aklıma düştü. Neden derseniz, hani şu yazımda bahsettiğim lisede tuttuğum defter vardı ya, orda bu kitaptan da alıntılar yapmışım. Onları okuyunca nasıl keyifli bir kitap olduğunu hatırladım, birkez daha okuma isteği duydum ve yazara hak verdim, kitabın aslında bir çocuk kitabı olmaktan çok yetişkinler için bir başucu kitabı olduğu konusunda.
İşte defterimdeki Küçük Prens kitabından alıntılar:



  • İnsan acı çektiğinde, güneş batışını başka türlü sever.
  • Bu gözyaşı ülkesi içinden çıkılmaz bir yer.
  • Gönül bağı kurdunuzmu, gözyaşı da akıtacaksınız demektir.
  • Herkesten verebileceği kadarını istemeli.
  • Burada birşeyler yazmaya kalkıyorsam onu unutmaya dayanamadığımdandır.
  • Göz görmez özdenliği
  • Sevdiğini yüce kılan ona verdiğin emektir.
  • Ölünceye kadar sorumlusun gönül bağı kurduğun herşeyden.
  • Milyonlarca ve milyonlarca yıldızdan herhangi birinde gövermiş bir çiçeği seviyorsa insan, mutluluğu için onlara bakması için bile yeterlidir.
  • Bir gün herkes kendininkine geri dönebilsin diye mi böyle ışıl ışıl yıldızlar?
  • Göremediğimiz bir çiçek güzelliyor yıldızları.
  • Eğer bir çiçeği seviyorsan, bir yıldızda yeşermişse o, güzeldir geceleri gökyüzüne bakmak. Bütün yıldızlar çiçek açar.
  • Geceleyin gökyüzüne baktığında, onlardan birinde yaşadığıma göre, güldüğüme göre onlardan birinde, senin için bütün yıldızlar gülüşecek sanki. Senin gülmesini öğrenmiş yıldızların olacak.
  • Usulca gülümsüyor bütün yıldızlar.

         Tam 15 yıl olmuş ben bunları defterime yazalı, ve şimdi, şu anda buraya yazarken bunları, öyle hoş ilhamlar veriyor ki kaleme kağıda sarılıp yazasım geliyor içimden. Pır pır kelebekler böcekler uçuşuyor içimde biyerlerde. Takdir etmemek elde değil yazarı. Vee o günlerde de ilhamlanmışım bakın neler dökülmüş kalemimden:)
      
          Küçük bir çocukken daha taş atardım yıldızlara. 
          Gökyüzünde asılı fenerler olduklarını sanıp kırmak isterdim onları. 
          Yazıkki başaramadım. 
          Ama yılmadım. 
          Bir gün gelecek, onlardan birini kıracağım ve parçaları ellerime düşecek. 
          Madem ki ben onlara gidemiyorum, onlar bana gelecek.
......................................................................................................



Eğer bir gün dünyaya ait çok büyük bir derdin olursa
Rabbine dönüp:
"Benim çok büyük bir derdim var" deme!
Derdine dönüp:
"Benim çok büyük bir Rabbim var" de!

Yorumlar

  1. bunlar o kadar güzel kitaplar ki...kızım okumayı öğreneli beri sırayla gidip alıyorum bunları...

    YanıtlaSil
  2. Şimdiki çocuklar nekadar şanslı aslında, anneler daha bilinçli artık. Ben ancak lisede keşfedip okumuştum kitabı:) Oysa annem de kitap okumayı seven, hatta çokça okuyan birisidir. Ama tarzı farklıymış demekki:))

    YanıtlaSil
  3. blogumda seni mimledim komşumm:)

    YanıtlaSil
  4. Geldim aldım mimi şekerim, teşekkürler.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder