Bebek Odası Seçiminde Önemli Noktalar



      Hatırlıyorum da, çocukluğumda babamın işyerinde, bir duvar kağıdı vardı, şirin-şeker bambiler, yavru ceylancıklar koşuştururlar, dere kenarlarında su içerlerdi, öyle bişeydi işte. Bakar dururdum onlara, benim odamda da olsa bu duvar kağıdından ne güzel olur diye hayal kurarak. Babam bebek eşyaları satardı bu arada, ondan öyle duvar kağıtları vardı. Bendeki hayal dünyasının genişliğini siz düşünün artık o dönemler:) Beni dükkandan içeriye sokmamak için özel bir çaba sarfederlerdi, içeri bi girdimmi de çıkarabilene aşkolsun:))  Feryat -figan, duyan canımı yakıyorlar zanneder. Orda yatıp kalkıcam bıraksalar.:))



Bende o günlerden kaldı herhalde hala pek meraklıyım bu bebek-çocuk eşyalarına.  Eh zaten iş hayatım da çocuk giyim sektöründe devam ediyor. Bir süredir bebek odaları ve eşyalarıyla biraz fazla haşır-neşirim. Daldımmı çıkamıyorum  bu sitelerden. Bu arada da bakıyorum bir gün bana da lazım olur İnşallah diye, uzman tavsiyelerine. Yeni bir bebek heyecanı yaşayanlar, küçük ama en önemli aile bireyleri için evlerinin en önemli en güzel odasını nasıl hazırlayacaklar, neler yapacaklar, tavsiyeler ne yönde bi özetleyeyim isterseniz.

Bazılarına göre nerdeyse yeni bir ev satın almak ya da inşaa etmek gerekirken, neyse ki mantıklı çoğunluğa göre, mevcut imkanlarla yapılabilecekler de  uzun uzun anlatılmış. O uzun anlatılanlardan özetle, odanın seçiminden yola çıkacak olursak, eğer evinizde doğu yönünü gören penceresi olan bir oda varsa mutlaka o oda bebek odası olmalı diyorlar. Sabah doğan güneşi alması açısından. eğer doğu cepheniz yoksa, kuzey cepheyi de kesinlikle tercih etmemenizi öneriyorlar, muhtemelen soğuk ve nemli olacağı için. anlayacağınız, oda seçiminde ve  dekoruyla ilgili konularda bebeğiniz için en önemli konu sağlık, ikincisi kullanım  kolaylığı, ve en son önemli olan görsellik. Ama ne yazıkki -perakende sektöründe olduğum yıllardan hatırlıyorum ve artık annelerin ve anne adaylarının daha bilinçlendiğini düşünüyorum- pek çok kişi önce görsellik diyor sanki.

Neyse biz odaya dönelim. odanın büyüklüğüne gelince, eğer ilk aylardan itibaren bebeği kendi odasında yatırmayı düşünüyorsanız, karyola/beşik, elbise dolabı, şifoniyer, satndart bir mobilya takımında bulunan parçalar. Tercihe veya bütçeye göre bunlar azaltılabilir ya da çoğaltılabilir ama şunu göz önünde bulundurmak lazım, mobilyalar odaya yerleştikten sonra anne ve birkaç ay sonra da bebek içerde rahat haraket edebilecek alan bulabilmeli. Anne için odada oturacak hatta gerektiğinde uzanabilecek bir kanepe de olursa iyi olur. Benden söylemesi:)

 Resimdeki bebek odası takımı, Babypark firmasının My Little Bebek oda takımıdır.

Yorumlar

  1. BEBEK OLMAK İSTİYORUM,ÇOK GÜZELLER.

    YanıtlaSil
  2. Aslında en güzeli bebek değil anne olmak bu zamanda, bebek farkında mı ki bu güzel odalarda beşiklerde yattığının, ben hiç hatırlamıyorum valla nerde yattığımı 3 yaşımdan önce:)

    YanıtlaSil
  3. SEVGİLİ AYSER MERHABALAR ARKADAŞIM..
    AH AHH BEBEK ODASI YAPAMADIM YAVRUMA.LAKİN EN GEÇ 3-4 YAŞINA KADAR ONA AİT BİR ODA DÜZENLİYCEM.İNŞALLAH.SEVGİLER CANIM

    YanıtlaSil
  4. Mintim olur canım, önce sağlık huzur versin Rabbim, küçük daha bebeğin, biraz daha büyüsün, daha uzun vadeli kullanabileceği bir oda hazırlarsın İnşallah. İlk bebeklikte alsan karyola istiycek büyüyünce, gardrop küçük gelecek vs. vs. böylesi daha iyidir belki de aslında.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder