Elmalı rulo kek

       Dün gece blog ziyaretlerim sırasında iştahımı kabartan bir kekin denemesi yaptım bugün. Bütün günü tembellik yaparak geçirmiş olmama rağmen, çok kolay bir tarif olması ve dayanılmaz iştahım beni harakete geçirdi ve başarılı bir çalışma sonucunda enfes bir kek yedik. Tamam itiraf edeyim, blogda paylaşma isteğim de beni teşvik eden nedenler arasındaydı, o yüzden de yemeden önce birkaç resim çektim. iyiki de çekmişim, ufak bi parça kaldı güzelim elmalı kekten. evde bi ordu mu var koskoca kek nasıl bitti hemen diyenler olabilir, Tamam bi itirafta daha bulunuyorum: Tembelim biraz, pek yapmam böyle şeyler, eh ev halkı da buldumu hücum ediyo işte anlıyacağınız.

       İsterseniz asıl konumuz olan elmalı keke dönelim. bu keki, Mutfaktan ve hayattan paylaşımlarım adlı blogda gördüm. Tarifte çok küçük değişiklik yaparak uyguladım. şöyleki: Orijinali minifırın tepssine göreymiş orda da göreceksiniz, ben büyük fırın tepsisine göre olanı yaptım ve süt ekledim, tepsinin tabanına da yağlı kağıt yerine alüminyum folyo kullandım. Kullandığım malzemeler şunlar:

Kek için:
4 yumurta
1 çay bardağı süt
4 çay bardağı şeker
5 çay bardağı un
1 paket kabartma tozu

içi için:
5-6 adet ortaboy elma
tarçın
3 temek kaşığı şeker
yarım su bardağı (fazla da olabilir) İri çekilmiş ceviz

Üzerine serpmek için bir tatlı kaşığı kadar da pudra şekeri

Yapılışı:
İlk olarak içini hazırlıyoruz. elmaları rendeleyip, tarçın, şeker ve cevizle, orta ateşte birkaç dakika pişiriyoruz.
fırın tepsisine folyoyu kaplayıp karışımı üzerine yayıyoruz

Keki hazırlıyoruz, Ben mikser kullanmadan elde çırpma teliyle karıştırıyorum herzaman çok ta güzel kabarır keklerim. Tarifin aslında beş yumurta var ama ben 4 yumurta 1 çay bardağı süt olarak değiştirdim. süt kek hamurunu yumuşak ve bayatlamaya karşı dayanıklı yapıyor.
Neyse kek hamurumuzu da hazırladıktan sonra, tepsimizdeki elma karışımının üzerine iyice yayıyor ve 175 derece fırında 20-25 dakida süre ile pişiriyoruz. Benim kekim tam 25 dakikada pişti, ama 10.dakikadan sonra fırının ısısını 150 dereceye düşürdüm. Tepsiyi fırından çıkarınca üzerine temiz bir bez örtüp başka bir tepsi ile kapattım. küçüklüğümde babaannem ev ekmeği, börek yapınca yapardı böyle. Hamurun dinlenmesi içini çekmesi gerekir derdi. Benim kekim yeterince dinlenememiş bakın, üzerinde çatlak oldu rulo yapınca. Neyse demekki birdahaki sefere yarım saat kadar beklemem gerekecek. bu süre geçince, keki ters çevirip tepsiden çıkarıyoruz, folyoyu da elmanın üzerinden yavaşça alıyoruz ve rulo yapıyoruz. en son olarak ta üzerine pudra şekerini serpip dilimleyerek afiyetle yiyoruz









Yorumlar

  1. canım elerine sağlık yapmış ve beğenmiş olman, ayrıca nezaket gösterip link vermen ve beni haberdar etmen çok güzeldi bende bu nezaketin için teşekkür ediyorum esenkal ayrıca annenin başına gelenlere bende çok üzüldüm neyse canı sağolsun

    YanıtlaSil
  2. Rica ederim, olması gerekeni yaptım sadece. Annem konusunda da evet canı sağolsun, hergün neler duyuyor okuyoruz gazetelerde, haberlerde. Allahtan böyle ufak bişeyle atlattık.

    YanıtlaSil
  3. Hemen yenisini yapıyorum senin için seren:)
    Teşekkürler:)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder