DİKKAT! MEDİSTAR SAĞLIK ÜRÜNLERİ (bursa) ALDATARAK SATIYOR!!!!

       Biraz uzun bir yazı olmuş ama, birçok kişinin başına gelebilecek, bursa dışında, Türkiyenin başka illerinde de faaliyet gösterdiğini sandığım bir firmanın aldatmacasıyla ilgili bir yazıdır arkadaşlar. Kapıdan yapılan satışlara ve iadelerine de dikkat çekmek için, ve örnek olsun diye yazdım.




   Bu yazımda başımızdan geçmiş bir kapıdan satış aldatmacasından bahsetmek ve bu vesileyle, bu firma ve benzerleri hakkında da uyarmak istiyorum sizleri.
Olay annemin başından geçiyor. Benim sevgili anneciğim, 60 yaşına gelmiş, yaşının getirdiği kireçlemeden muzdarip, bel, sırt, boyun ve diz ağrılarıyla boğuşan, ileçlardan doktorlardan yorulmuş, alternatif tedavi yöntemleri arayan bir Türk ev hanımı. Bütün gün bizim peşimizden dağınığımızı toplar, temizliğimizi, yemeğimiz, vs. derken yorgunluktan bitap düşer. Biz dediğim de annemden başka üç yetişkin kardeş, bir de ergen yeğenimden oluşan dev bir aileyiz:) Varın siz düşünün annemin halini artık:(

       Neyse efendim, Anneciğim böyle koşturmacalı ve yorucu bir günde kapısını çalan satıcı iki kişiyi buyur edivermiş içeriye nasıl olduysa. Basireti bağlanmış belli. Yapmazdı böyle işler. Biz şimdi 15 yaşında olan yeğenimi tembihlerdik 1-2 yıl önce evde yalnız kalmaya başladığında, aman kimseye açma kapıyı, ne derlerse desinler alma içeriye kimseyi diye. Sen kalk, 60 yaşında kadın, alıver tanımadığın iki kişiyi hop diye evin baş köşesine. Bakmışlar, satıcılar, teyze yorgun, hasta görünüyo, ellerini ovuşturmuşlar, kolay lokma, tam bizlik diye, aman teyze demişler, senin sırtın ağrıyomu, ya boynun, belin? Dizlerin de ağrıyodur? bizim sattığımız masaj aleti tam senlik. bunu kullan bişeyin kalmıycak. Ayda birkere de gel bizim masaj salonumuza, hediye fizik tedavi yapalım sana, Hadi yanında birini de getir kıyak olsun bizden. Tam altı ay iki kişilik birer seans fizik tedavi hediye ediyoruz demişler. Nerde görülmüş böyle hediye. Bitane masaj aleti alıyosun alttarafı Onu da altı taksit yaparız sana demişler. Aman ne iyi satıcılar bunlar demiş anneciğim de. Beni düşünmüş hemen. Her derde devaymış bu masaj aleti ve fizik tedavi seansları. Benim de migrenim var ya, Kızımı getiririm yanımda demiş. olur demişler. E ne kadar bu masaj aleti? Aman ucuz canım. 250TL cik. Bukadar özellik ve hediyeye az bile.  Ah anam garip anam, fiyatı duyunca biraz tereddüt etmiş ama, satıcılar işlerini iyi yapıyolar, annemi ikna etmeyi başarıyolar, ürünün denemesini yapıyolar, sözleşmeyi imzalatıp, peşinat bedelini alıp, satışı yapıyorlar. Annem mutlu, satıcılar mutlu.

        Akşam evde:
Akşam yemeğinden sonra annemle oturuyoruz. Bizimki elinde Gümüş rengi bir çanta gülümseyerek geliyor.
-Bak ben ne aldıımm?
-aa o ne anne?
-Masaj aleti aldım, taksitle
-Haydaaa, Nerden aldın ki onu, güzel de bişeye benziyo
-Eve geldiler satmaya, Ama bak Bişey deme, Fizik tedaviye de gitçem oraya, hediyesiymiş
 hem seni de götürcem, yanında bir kişi getire bilirsin dediler...

(Tamam, Bişey demiyorum, İçimden, sessiz sessiz düşünüyorum sadece, İnşallah kandırmamışlardır anacım seni.)

-eee kaça aldın?
-250 Lira ama altı ay taksitle, Fiziğe gittikçe 35, 35 ödencek.
-hmmm, iyi Hayırlı olsun, güle güle kullan(alım) (sakin ol , sakin, sakin, sakin)

Hayır olmaz olamaz diyorum, mümkün değil, tamam güzel bişeye benziyo dedim ama, 250 liralık bişeye de benzemiyo. Hemen google arama kutucuğuna adını yazıyorum ve sürüyle sayfa çıkıyor önüme, Wollex tens masaj cihazı. Fiyatlara bakıyorum, 60-75tl arasında değişiyor.

İNSAF, EL-İNSAF. insanları kandırırken nasıl da yüzünüz kızarmıyor. 60-70 Liralık malı 250lira derken hiç mi utanmıyorsunuz? O lokmalar boğazınızdan geçerken hiç mi takılmıyor? Fizik tedavi hediye demeyin satıyoruz deyin insafsızlar.

Annemin canını yakmamaya çalışarak, üzmeden, bu insanların yaptığı aldatmacayı anlatmaya çalıştım. kendisine bu cihazdan makul fiyata alabileceğimizi, ama bu aldığını iade etmemizin daha iyi olacağını anlatmaya çalıştım. hediye dedikleri ayda bir seans fizik tedavinin kime ne faydası olacaktı ki?

Firma Bursada Altıparmakta Medistar sağlık ürünleri olarak faaliyet gösteriyor. Annem ertesi gün sabah firmaya telefon ediyor  ve iade etmek istediğini söylüyor. telefona çıkan bey asla ve kat-a mümkün olmadığını söylüyor. Birkaç saat sonra ben arıyorum. Bukez telefonu bir bayan açıyor, ben durumu anlatıyorum, yasal hakkımız olan kapıdan satışlarda 7 gün içinde cayma hakkımızı kullanmak istediğimizi belirtiyorum. bayan gayet anlayışlı olarak kabul ediyor. ancak firma yetkilisiyle görüştükten sonra bana kesin cevap vereceğini söyleyip telefonumu alıyor. Aynı gün akşam üzeri arayıp ürünü iade edebileceğimizi, getirmemizi istiyor, ben de annemin getiremeyeceğini ve kendilerinin almaları gerektiğini söylüyorum, anlaşıyoruz. Bir hafta içinde ürün alınmadığı için ben tekrar arıyorum, firma yetkilisi olduğunu söyleyen kişi ile görüşüyorum, durumu anlatıyorum,
ben iade kabul etmedim etmiyorum da demez mi. Bu işleri yapan bir kişiye asla yakışmayacak şekilde konuşup telefonu yüzüme kapatıyor. Bunun üzerine ben de iade talebimizi bildiren ve kapıdan satış yasasındaki cayma hakkımızı belirten iadeli taahhütlü bir mektup gönderiyorum firmaya. Bunun ardından firmadan aranıyoruz, yine annemden kendisinin getirmesini istiyorlar, kendileri alamazlarmış!! Ödediğimiz peşinat ne olacak diyor annem, Kendiniz iade etmek istediğiniz için para iadesi almaya hakkınız yok diyorlar ve telefonu yüzüne kapatıyorlar.
     23 Aralık alış tarihimiz, 24 Aralık iade talebini bildirme tarihimiz. Yasa gereği 20 gün içinde alınması gerekiyordu ürünün. 24 Ocak ilk taksitin ödenmesi gereken gün, dünden arayıp randevu almamız gerekiyordu, baktılar ki aramadık , ödenmeyecek, bugün gelmişler, ürünü alıp, parasını da iade etmeden, kaçarcasına evden ayrılmışlar. Sebep ürün kullanılmış. Be İnsafsızlar. Satarken zaten ürünü siz açıp denemiyor musunuz, Kullanılmış olmuyor mu ozaman?
     Ah anam, bişey diyememiş adam alıp koşa koşa uzaklaşmış. Ben evde olsam öyle olmazdı ya, zaten en başta hiç alınmazdı o başka.

    Neyse, siz siz olun, kapınıza gelen bu tür satıcılara çok ama çok dikkat edin. Satılan ürünleri araştırmadan asla almayın. haklarınızı iyi bilin. Bildiğinizi de karşı tarafa iyice hissettirin. Sözleşme örneğini mutlaka alın.  Kapıdan yapılan satışlarla ilgili yasa Tüketiciyi sonuna kadar koruyor, hakkımızı kullanmayı bilirsek. Şimdi bu firma ürünü alıp kurtulduğunu sanıyor:)
Varsın öyle sansın.:)
Bu da yırtarak sözde iptal ettikleri, aslında satış esnasında vermeleri gereken, ama müşteri haklarını öğrenmesin diye vermedikleri sözleşme.






Yorumlar