Değerlerin ve değerlilerin farkına varmak...

              İnsanın sahip olduğu bazı değerlerin ve değerli insanların farkına varması için, bazen değersizlerle karşılaşması gerekiyor sanırım. Belki pek çok kişinin karşılaştığı ve benim de okuduğum bir yazıda insanların iyi ve kötü özelliklerinden bahsedilmişti ve onlardan bir madde şuydu: İki şey 'Kalitesiz İnsan'ın özelliğidir: 1- Şikayetçilik  2- Dedikodu

             Kişiyi kalitesiz yapan, bunu ifşa eden ortaya  çıkaran özelliklerden ikisi olduğunu düşünüyorum şikayetçilik ve dedikoduculuğu ben. Kalitesiz insan yalan da söyler ama anlamak çok zordur bazen. İftiracıdır kalitesiz insan, iki yüzlüdür, Kendi hatalarını gizlemek için başkalarına suçlar kabahatler atar, ayıplarını ortaya çıkarmaya çalışır.

             Bencildir kalitesiz insan, "Hep bana"cıdır, duygularını, maneviyatını sömürür başkalarının. Sanır ki herşeyin en iyisini en doğrusunu kendisi bilir, dünyayı kendisi çevirir, çevresindeki herkesi o yönetir, ona itaat etmeyen tü-kaka dır.

             Kalitesiz insan zeytin yağı kıvamındadır, her konudan sıyrılacak bir yolu vardır. Kardeş, akraba, eş-dost tanımaz bunun için.

             Herkesi her şeyi kınama hakkı vardır onun, onu ise kimse kınayamaz, ima bile edemez. Buna cesaret edeni pişman eder.

            Ah ama bir gün gelir, çetin bir cevize rastlar, yaptıklarını kabullenmeyen, yüzüne vuran, ipliğini pazara çıkaran. Hemen form değiştirip zeytin yağı halini almaya çalışsa da bazılarının gözü açılmıştır artık, gördükleri aslında zeytin yağı değil suyun altına çökmüş olan çamurlu tabakadır.

            Çamuru gören aldatılmışlar bütün filmi geriye sarar ve gerçekleri idrak etmeye başlarlar.
Yalanların doğrusu, iftiraların çirkinliği, dedikoduların kötülüğü, Yüzlerin sahteliği, kendi ayıplarını gizleme telaşıyla başkalarının sözde ayıplarını açığa çıkarma şikayet etme uğraşı, Hepsi ve niceleri o çamurun içinde kıvıl kıvıl oynamaktadır gözlerinin önünde.

            Ve kalpler aydınlanır. Rahatlar, netleşir gördükleri herşey. Ozaman farkına varır gözü açılanlar içlerinde ve etraflarında olan değerlerin ve değerli insanların.

           Neden mi yazdım bu yazıyı? ben de gözü açılanlardanım belki, biraz da gözü açılanları görenlerdenim. İçindeki ve etrafındaki değerleri, değerli insanları farkedenlerdenim. Yaratan Rabbime şükredenlerdenim, bana değerli bir aile, "onlar"dan olmayan sevdiklerimi ve sevenlerimi verdiği için. "Onlar"la karşılaştığımda beni en az zararla uzaklaştırdığı için sevinenlerdenim.




Yorumlar