EV HANIMLARINA EVDE ÇALIŞMA TAVSiYELERi

Şu yazımda Ev hanımlarına evde çalışarak gelir elde etmek, para kazanmak için bildiğim yöntemleri paylaşacağım yazılar hazırlayacağımı söylemiştim. Ve demiştim ki paylaşacağım yöntemler aslında birçok ev hanımının bildiği, hatta bazılarının yaptığı işlerdir. Ama biliyorum ki bir çok hanım da bu işleri yapmak isteyip te nerden nasıl başlayacağını bilemiyor. Ve işte bu işlerin en kolaylarından biri olan evlere iş veren firmaların işlerini yapmakla başlıyoruz yazılarımıza.

İnternette' evlere iş veren firmalar',' evlere iş veren yerler' gibi aramalar yaptığınızda, sadece bu tip işlerle ilgili yüzeysel, trafik çekmek için yazılmış içi boş yazılar haricinde, -bir iki istisna hariç- ele avuca gelir yazı yok.  Ben evlere iş veren yerlere iş yapın kazanın, ya da yazının altına yorum yazın iş veren yerler size ulaşsın tarzı bir yazı yazmak niyetinde değilim öncelikle onu belirteyim. Amacım, bu tarz işleri bulmak ve yapmak için izlenmesi gereken yolu, bildiğim kadarıyla anlatmak.



Bu konuyu nasıl bildiğimi söyleyeyim öncelikle. Çalıştığım firmada giyim imalatı yapılıyor, ve işlerimizin büyük bir kısmını dışarıda yaptırıyoruz. Dikim işlerimizi düzenli olarak yapan atölyelerin yanında, zaman zaman ihtiyaca göre az sayıda makina ve çalışanı olan, bir-kaç hanım tarafından çalışılan küçük yerlere iş vermekle beraber, özellikle el işçiliklerini ev hanımlarına yaptırıyoruz.Ve şunu söyleyeyim ayda 1000 TL'den fazla ödeme yaptığımız hanımlar var.

Bizim gibi ev hanımlarına iş veren birçok yer olduğunu da biliyorum. Sadece tekstil-konfeksiyon değil, bir çok sektörde de bu uygulama yapılıyor. Ben bugün için sektör ayrıntısına girmeden genel olarak böyle işler yapabilmek için atılması gereken adımları anlatmak istiyorum. Gerekirse ilerki yazılarda sektörlerle ilgili bilgiler de verebilirim.


Şimdi evlere iş veren firmalardan iş alabilmek için nasıl bir yol izlememiz gerektiğini adım adım anlatalım. Firmalar genelde guruplara iş verirler, işin zamanında teslim edilmesi, organize ve hızlı yapılabilmesi için. Dolayısıyla bir guruba dahil olamıyorsak yapacağımız şeyler sırasıyla şöyle olmalıdır:

1- Ekip oluşturmak. İlk olarak birkaç arkadaşınızla birlikte bir ekip oluşturmalısınız. Kuracağınız ekip ne kadar çok kişiden oluşursa alacağınız işin miktarı ve devamlılığı okadar fazla olur. Başlangıçta 4-5 kişi başlayıp, İşinizi oluşturduktan sonra 30-40 kişiye kadar çıkabilirsiniz.

2- Ekibinize lider atayın. İş görüşmelerini yapmak, iş dağılımını ve yönetimini yapmak, firmalar ile her türlü bağlantıyı sağlamak için bir ekip lideriniz olmalı. Firmalar tek kişi ile muhatap olmak ister. Bu sorumluluğu üstlenecek bir lidere ihtiyacınız var.


3- İş bulmak. Çalışmak istiyorsunuz, ekip te kurabiliyorsunuz, ama asıl sorun işi bulmak değil mi? Hanımların en çok zorlandıkları, nasıl diye sordukları konu bu sanırım. İtiraf ediyorum kolay değil. Çok kolay deyip kimseyi kandırmayalım değil mi? Ama her işte olduğu gibi bu konuda da kararlı ve azimli olursanız başaracağınızdan eminim.
İş bulmak için öncelikle yakın çevrenizden başlayın.Çevrenizdeki işletmelerde çalışan yakınlarınıza tanıdıklarınıza, çalıştıkları firmalar evlere iş veriyor mu diye sorun. Belki vermiyordur ama sizin bu işi yapacağınızı bilirlerse, bir duyum aldıklarında sizi haberdar edebilirler.
Yaşadığınız bölgedeki işletmeleri fabrikaları bir liste yapın. Bunun için yine çevrenizden ve internetten faydalanabilirsiniz. İnternetten bulmak için arama motoruna şehrinizdeki imalatçı firmaları aratın. Tekstil, konfeksiyon, ev tekstili, elektirik-eletronik, plastik... örnekler çoğaltılabilir. Sektörlere göre arama yapın, Ama sakın ha evlere iş veren firmalar diye bir arama yapmayın, zaman kaybından başka bir sonuç elde edemezsiniz.
Bulduğunuz firmaların telefon numalarını ve adreslerini yazın. Özellikle küçük ve orta büyüklükteki işletmelere odaklanın.
Listenizi oluşturduktan sonra bizzat gidebildiğiniz yerlere gidin, Diğerlerine telefon edin, evlere iş verip vermediklerini sorun, ekibiniz olduğunu söyleyin. Olumsuz cevaplara hazırlıklı olun, yılmayın, umutsuzluğa kapılmayın. Aradığınız yerlerin bir kısmı evlere iş vermiyor olabilir, bazıları dönem dönem veriyordur, ya da zaten iş verdikleri yerler vardır. Bunu öğrenin ve ihtiyaç olduğunda size ulaşabilecekleri bir numara bırakın. Listenizdeki bu firmaları belirli aralıklarla arayıp sormayı da ihmal etmeyin. Bugün olumsuz cevap aldığınız bir firma, 1-2 ay sonra sizinki gibi bir ekibe ihtiyaç duyabilir ve belki de devamlı olacak işinizi bulabilirsiniz.

4- Aramalarınız sonuç verdi işi buldunuz diye farzedelim. Firma ile işe başlamadan önce yapacağınız işin fiyatını, teslim tarihini, ödeme şeklini ve zamanını sorun. Net cevaplar alın. Ücretler parça başı olur genelde ve gözünüze az görülebilir ama binlerce adet olur muhtemelen, ve dolayısı ile tatmin edici rakamları bulabilir. Firmadan aldığınız bu bilgileri ekip üyeleri ile paylaşın ki iş bitiminde, işin tesliminde ve ödemelerde sorunlar yaşanmasın.

5- Ekip lideri olarak yapılacak işi en iyi şekilde öğrenin ve ekip üyelerine işi doğru anlatın ve gösterin, yapılan işin kalitesini kontrol edin, firmaya memnun kalacağı şekilde iş teslim edilmesini sağlayın ki işiniz uzun süreli olabilsin.

Evde çalışarak para kazanabilmek için ev hanımı olmak baş şartı olan, tahminimce isteyen bütün ev hanımlarının yapabileceği, en kolay çalışma yöntemlerinden birisi hakkında bilgi vermeye çalıştım. Umarım ev hanımlarına yol gösterir, böyle bir iş yapmak isteyenlere faydalı olur. Yazıyı okuyup ta benim atladığım, ya da bu işi yapabilmek için gerekli olan bilmediğim bişeyleri bilen varsa ilave yapabilirler. Sonuçta ben sadece gözlemlerime dayanarak yazıyorum, ama bu işi yaparak para kazanan ev hanımlarının bilgileri ve tavsiyeleri tabiki daha değerli olacaktır okuyanlar için.
 Ev hanımlarına, evde çalışarak para kazanmak için tavsiyelerde bulunmaya devam edeceğim. Gelecek yazımızda konumuz ne olacak bakalım? 

Not:  Bu tarz bir iş yapmak isteyen, bize de iş verin diye yorum yazan hanımlar.. Ben firmamın bu konuda bir kararına ortak olacak pozisyonda değilim, görevim çok farklı bir alanda, Yazımı iş vermek için değil, bu işleri yapmak isteyenlere birazcık olsun yol gösterebilmek, organizasyonlarını nasıl yapacakları konusunda fikir verebilmek için yazdım.

Yorumlar

  1. Bu yazını okuyunca o kadar işveren kişilere telefon edip 6 kişilik gurubum var dahada çoğaltabilirim dediğimde ya oturduğum yerin uzaklığı yada çok iş az ücret yada biz ararız gibi laflar edildi bak ne güzel dışarıya iş veriyoruz diyosun bende iş arıyorum bir emekli olarak bana detaylı bilgi verebilirmisin teşekkürederim..

    YanıtlaSil
  2. Begoş Hanım. Yazımda dediğim gibi, bu tarz bir iş bulma konusunda sabırlı, azimli ve sebatkar olmak gerekiyor. Firmalar tabiiki işin kontrol edilebilmesi, teslimatın erken yapılabilmesi, taşıma maaliyetinin az olması ve benzeri sebeplerle kendilerine mümkün olduğunca yakın olan yerlere iş vermeyi tercih ederler. Yazımı tekrar dikkatlice okursanız, ve benim çalıştığım firmanın iş veriyor olması kısmına takılmazsanız eminim daha faydalı olacaktır sizin için. Umarım en kısa zamanda aradığınız işi bulabilirsiniz. Çalışmalarınızda kolaylıklar dilerim..

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel bir paylaşım.Emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, ben de sizin sitenize bir göz attım, satış ortaklığı üzerinde çalışıyorsunuz anladığım kadarıyla, ama ne olur anlatırken çok kolay herkes yapabilir, çok güzel ve kolay paralar kazanabilir gibi anlatmayın rica ediyorum, özellikle anket işinden öyle bahsedilen paralar kazanılmıyor... evet para kazanmaya çalışıyor olabilirsiniz bu yöntemle, ama kazanacağınız para sadece kazanmayı umut ederek, zaten kısıtlı olan bütçesinden kısarak sattığınız ürünleri alan insanların parası...

      Sil
    2. Çok haklısınız , anketler bende doldurdum ama karşılığında para ödeyen az firma var , onlardan da 10 TL alabilmek için neredeyse bir sene anket doldurmak lazım , onuda alabilirseniz tabii..bazı anketlerde de puan biriktirme imkanınız olursa ufak tefek hediye alma imkanı olabiliyor onun içinde nereden baksanız yine bir sene temiz lazım...Ben bir firma ile anlaşma yaptım , düzenli boncuk işi alıyorum , ekipler oluşturdum ve oluşturmaya da devam ediyorum , bayanlarda boncuk işleyip kazanıyor , bende kazanıyorum..Anketleri beklerseniz açlıktan ölürsünüz ....Satış ortaklığını denemek istemiştim hatta paralar yatırıp site kurdum , sonra bir GooMass™ - İnternetten Para Kazanma Kiti diye bir ürün aldım ki resmen paramı sokağa attım, sizede tavsiyem kesinlikle aldanıpta almayın bu tarz şeyler , kurduğum siteyide , kitabıda boşu boşuna alıp masraf ettim...en güzeli gözünüzün gördüğü elinizin tuttuğu işi yapmak ...LÜTFEN ARKADAŞLAR BU KİTAP OLAYLARINA , ANKET OLAYLARINA İNANMAYIN.

      Sil
  4. Bende web sitemde ev hanımlarına rehberlik etmeye çalışıyorum yazınız benim içinde yararlı oldu

    YanıtlaSil
  5. Faydalı olabildiğime sevindim. Sizin de siteniz dolu dolu görünüyor, kolaylıklar dilerim..

    YanıtlaSil
  6. Abiye elbiselere titiz işleme yapabilen , tecrübeli , İstanbul-Kağıthane semtlerinde ikamet eden bayanlar arıyorum.İlgilenenler lütfen mesaj atsın.Ödemeler 15 günde bir yapılır.
    İletişim : sebnemcelebi34@gmail.com

    YanıtlaSil
  7. Sevgili ev hanımları..
    Bu gibi sitelerde bir umut ışığı aradığınıza göre kendiniz ve çocuklarınıza daha iyi bir hayat yaşatabilmek için bir şeyler yapmak istiyorsunuz. Evinizde çalışıp düzenli olarak gelir elde etmek, kendiniz ve çocuklarınızın layık olduğu hayatı kazanmak istiyorsunuz. Şunu akıldan çıkarmamak lazım: Üretmek kazanmaktır! Kaliteli üretirseniz siz de kazanabilirsiniz.
    Bendeniz bunu gerçekleştirmek için merkezi İzmir olan bir proje oluşturdum. Becerikli hanımlarımızın yaptığı güzel işlerle dünya çapında bir marka yaratacağız. Bizler hep beraber bir üretim ağı oluşturalım. Evlerimizde ürettiğimiz güzellikleri bütün dünyaya satacağız. Bu yeni oluşumda yerini almak isteyen bayanlarla vakit kaybetmeden irtibat halinde olalım ki, 2017 Kış sezonunu kaçırmayalım. Hatta yaz sezonuna dahi yetişip bir şeyler satarız belki.
    Peki, ne üreteceğiz?
    Bunu hep birlikte belirleyeceğiz. Benim fikrim öncelikle el örgüsü kazak, ceket, atkı, bere vs giyim kuşam malzemeleri, gelin ve bebe çeyizlik ürünleri, takı-aksesuar, ev ve bahçe/balkon dekorasyon ürünleri, vb. akıp kokmayacak ürünler üretmektir. Sizin neler yapabileceğinizi, el becerilerinizi bir an önce tabi bilmemiz lazım. Ortak aklımıza göre karar vereceğiz ama kanaatimce her türlü el emeği bu projede layık olduğu yeri bulacaktır. Şu an dünyada en değerli olanlar, otantik (yani yerel) ve tasarım ürünler.
    Nasıl üreteceğiz?
    Bireysel de çalışabiliriz tabii ki. Ancak daha iyisi ekipler oluşturup birlikte çalışmak olur. Etrafınızdaki kişilere projemizden bahsedin. Birbirimizi destekleyip yüreklendirerek güle oynaya çalışacağız. Çünkü birimizin kazancı hepimizin kazancı olacak. Aynı marka altında üreteceğiz, markamızın zedelenmesini asla istemeyiz.
    Nasıl kazanacağız?
    Merkezimizde tecrübeli hanımlardan oluşan bir inceleme ve değerlendirme ekibi oluşturacağız. Sizlerden gelen ürün resimleri incelenerek evsafa uygunluğu, işçiliği ve malzemesi değerlendirilip, uygun bulunan ürünler mağaza raflarına yerleştirilecek (yani web üzerinde sergilenecek). Ürün sipariş aldığında ürünü bize göndereceksiniz ve tetkiki yapıldıktan sonra ücretiniz hesabınıza yatırılacak. Siz satmak istediğiniz ürünlerin çeşitli açılardan, aydınlık ortamda çekilmiş, sitede sergileyebileceğimiz kalitedeki resimlerini merkeze gönderin. Fotoğraflar ne kadar iyi olursa sipariş alma şansı o kadar iyi olur.
    Fotoğrafları açık alanlarda canlı dikkat çekici canlı mankenler üzerinde pozlu olarak da çekebilirsiniz veya koyu renk ürünleri temiz beyaz bir fonda, açık renk ürünleri siyah bir fon üzerinde çekebilirsiniz. Önemli olan ürünün en iyi şekilde görünmesi. Bunu beceremem diyorsanız size yardımcı olabilecek kimseler varsa onlardan yardım isteyin. O da yoksa artık yapabileceğinizin en iyisini yapın, derim.
    Ürün resimlerini ve varsa dilek temenni ve sorularınızı vakit kaybetmeden anka.proje.1@gmail.com adresine gönderebilirsiniz.
    Çalışmalarınızda başarılar, mutluluklar dilerim.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder