EV HANIMLARINA BİR HABERİM VAR!

Geçenlerde aldığım bir mesajda şöyle yazıyordu: "Her üzüntü diğer elinde bir hediyeyle beraber gelir.. Ama genellikle acı çekmekle öylesine meşgul oluruz ki; hediyenin farkına bile varmayız, o da geldiği gibi yitip gider." Mevlana şöyle der: "Üzülme, kaybettiğin herşey başka bir şekle dönüşüp sana geri döner"
 Bir süredir blogumu düzenli olarak güncelleyemiyorum. Üzüntüler sevinçler hayatta bazen yarışır ya, şaşkın şaşkın bakarsınız içinizden kendinize... Hangizine kapılıp gitsem acaba, hangi duygunun peşinden koşsam, hangi sorunu çözsem, hangisine engel olsam? Sevdiklerim mutsuz üzgün, onlara nasıl destek olsam? Mutlu günleri olanlar da var, onların yanında da olsam. Kaç parçaya bölünsem de birini de kendime ayırsam?...  Eh bana da bir ben lazım!

İşler her zamanki gibi çok çok çok yoğun. Günde 10 saat çalışmak çok geliyor derken o günleri arar olduk. Altı buçukta paydos edince bayram ediyorum desem yalan olmaz, çocuklar gibi şen oluyorum valla. Bir de iş yerinde sorunlar olunca gün bitmek bilmiyor. (bakınız: ya sabır çeiyorum bol bol) Aaah ahh ev hanımlığının gözünü seveyim :) Sabahları kahvaltı keyfi, komşularla kahve sohbetleri, çarşı-pazar ev gezmeleri, istediğin zamanda el işleri, ev işleri.. Şikayet eden hanımlar çok biliyorum, ama ben de onların yerinde olmak isterdim işte, garip değil mi :)

Bir kısmı sıkıntıdan, bir kısmı maddi sebeplerden, bir kısmı da tabiki çalışmayı iş hayatını sevdiğinden istiyor biliyorum. Benim de çalışmamın sebebi en başta maddi kazanç elde etmek, eh ev geçindiriyoruz kolay değil tabi. Bir de tabiiki gelecek kaygısı. Allah ömür verirse yaşlılıkta bir emekli maaşına sahip olabilmek amacım. İnşallah az kaldı 3600 günü tamamlamama, sonrası Allah kerim, ben de evde çalışarak devam etmek istiyorum hayat mücadelesine.



Evde çalışmak deyince tabiiki mesleğimi yapmam mümkün değil evde, maalesef ülkemizde henüz evde çalışma sistemi oturmuş değil. Bazı iş alanlarında yeni yeni gelişen bişeyler var, bazı sektörlerde evlere verilen işler var, ve son yıllarda internetin nerdeyse her eve girmesiyle artan internetten kazanç yöntemleri de var. Benim de şu anda akmasa da damlayan, ek gelirim var bu yöntemlerle sağladığım işimden kazandığım haricinde. Anlıyacağınız evde çalışmak için temeli atmış durumdayım:) Tek eksiğim şu anda işimi geliştirmek için sistemli çalışma, bunun için iş dışında zamana ihtiyacım var. İnşallah çok değil 1-1,5 yıla kadar nasipse tamamen ev merkezli çalışmaya başlıycam.  Bu arada da bildiklerimi, öğrendiklerimi, ve etrafımda gördüğüm ev hanımlarının, evlerinden ve çocuklarından zaman çalmadan nasıl para kazandıklarını burada paylaşmak istedim. Bildiklerim gördüklerim çok fazladeğil aslında, çoğu birçok kişinin bildiği, bazılarının yaptığı şeyler hatta. Ama biliyorum ki birçok ev hanımı acaba ne yapsam, nerden başlasam, nasıl yapsam diye araştırıyor, fikir edinmeye çalışıyor. İşte bu yüzden, belki birkaç kişiye faydası olur diye yazmaya karar verdim. İnşallah kesintiye uğramadan düşündüğüm şekilde yazabilirim. Niyetim haftada 1-2  yazı yazabilmek en azından konuyla ilgili. Eğer arayı uzatırsam beni uyarın ne olur.
Şimdi siz bunu okurken ben de ev hanımlarına rehber olması için ilk yazımı hazırlamaya başlıyayım.
Çok yakında, ev hanımlarına evden kazanç yöntemleriyle burdayım. En kolayıyla başlıycaz inşallah :)

Yorumlar

Yorum Gönder