Kağıttan bardak altlığı

Bugün biraz zamanım vardı ve daha önce kendime yaptığım bu bardak altlığını sizinle paylaşmak istedim.

Eh, daha çok fincan ön plana çıkmış görünüyo resimde:) Ama asıl konumuz şu alttaki.

      Şimdi gelelim bunu nasıl yaptığımıza.
Resimlerini sırasıyla yayınlamadan önce, nasıl yaptığımı anlatıcam, ve maalesef ki bu kez tek renk kağıttan yaptığım için bazı yerlerde pek belirgin değil. Ama sanırım anlatarak bu açığı kapatabilirim.

      İlk olarak kağıtlarımızı katlayarak yaklaşık 1cm genişliğinde şeritler haline getiriyoruz.
elimizde yapacağımız altlığın büyüklüğüne göre kaç adet şerit olması gerektiğini merak edebilirsiniz. ilk resimdeki için ben 10 tane şerit kullandım, bugün size yapımını göstereceğim altlık için de 6 adet şerit yeterli oldu.
onları ortadan ikiye katladıktan sonra üç tanesini açık yönleri aynı tarafta bakacak şekilde yanyana dizdim, diğer üç şeritten ilkini bunlardan sırasıyla hasır gibi, bir altta bir de üstte kalacak şekilde geçirdim.
ikinci şerit için ilkinin tam tersini yaptım, yani bukez alttakalan şeridi üstten, üstte kalanları da lattan alarak ördüm,
üçüncü şerit için yine ilkine yaptığım işlemi tekrarladım,


Şeritlerimin hepsi ile örme işlemini tamamladıktan sonra, sıra geldi onları sabitlemeye, ve fazlaca uzun olan uçlardan kurtulmaya.
Sabitlemek, örgünün açılmamasını sağlamak, ve kenarlarda düzgün bir görünüm elde etmek için, uçlarını içe doğru kıvırıp aralardan geçirmemiz gerekiyor. Eğer çok uzun kalmışsa makasla biraz kısaltabiliriz .

Ve işte sonuç.
Bu ancak bir çay bardağı için kullanılabilecek büyüklükte oldu.Ben yine ilkini kullanmaya devam edicem.
Bu çalışmayı özellikle düz renkli, iki ayrı renkteki kağıtla yaparsanız çok daha hoş sonuçlar alacağınızdan eminim.
Umarım işinize yarar. Ben artık kahvemi içebilirim,:)